23.04.2009

VERDENS BOKDAG OG POESITRIKKEN

Til alle litteraturentusiaster:
Gratulerer med verdens bokdag.

I dag er det Verdens Bokdag, og i den forbindelse var jeg så heldig å snuble over poesitrikken. Jeg stod og ventet på trikken på vei hjem som vanlig. I det den kommer ser jeg at det er skilt i vinduet som presenterer ”Poesitrikken – alle turer er gratis”. Hele trikken er pyntet med friske blomster, og poeter og musikere leser egne dikt og spiller. Helt fantastisk tiltak. Jeg ble så glad da jeg gikk på og skjønt hva det var for noe.

De poetene som bidro var Ellisiv Lindkvist, Inger Elisabeth Hansen, Terje Dragseth, Thomas Marco Blatt, Trine Ness og Torgeir Rebolledo Pedersen (som også leste dikt av Triztan Vindtorn). Musikken stod Rune Nicolaysen for. Jeg fikk dessverre ikke med meg alle sammen, for da jeg hoppet på trikken var det bare noen minutter igjen av runden. Likevel gjorde det dagen for min del hvertfall. =)

Fineste overraskelse jeg har fått på lenge. Vårsol, poesitrikk og verdens bokdag. Kan du tenke deg noe bedre?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi satser på poesitrikk sammen med Ruter og Bokklubbene til neste år også vi - 23. april, klokken 12:00 fra Stortorvet. Vel møtt! Hilsen Ingvild fra Forfattersentrum

Anonym sa...

Morsomt! Har aldri hørt om dette før.

Anonym sa...

For en vitamininnsprøytning det måtte være. :)
Ingen ting er bedre enn en sånn overraskelse.

Oda sa...

Ingvild: Så flott, det skal jeg prøve å få med meg!

Knirk: Ikke jeg heller. Var derfor det var så veldig morsomt da jeg helt tilfeldig snublet over det =)

Leselistami: Ja, det var det virkelig. Fikk lyst til å dra på bibioloteket og låne masse diktsamlinger! Hvertfall lese mer poesi, for det er ikke det jeg leser mest av akkurat.