10.07.2011

Favorittbøker fra A til Å: F


Jeg oppdaget at jeg ikke har skrevet noe om Bjørneboe på denne bloggen. Det til tross for at han var en av mine yndlingsforfattere i lang tid, og at jeg har lest mye av ham. Da passer det å velge en Bjørneboe som favorittbok på F

  • Før hanen galer av Jens Bjørneboe
Boken bygger på dokumentasjon om de vitenskapelige eksprimentene som ble gjort på mennesker i konsentrasjonsleirer under krigen. Det er lenge siden jeg har lest boken, så jeg kan ikke si noe særlig om språket eller oppbyggning av boken. Jeg har likevel valgt den fordi jeg fortsatt husker hvordan jeg følte meg mens jeg satt å leste -  for dette er en av de bøkene jeg virkelig har kjent inn til margen.

Jeg håper på en snarlig gjenlesning, slik at det kan kommer en fyldigere omtale.
Det er en bok du fysisk merker at du leser - anbefales!

Ingen kommentarer: